Tanga Proef: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Kopweg}} {{9xG2}} <div class="row"> <div class="small-6 large-offset-2 columns"> <h3>'''Proef op de som'''</h3> <h4>'''Les - Waar je ''bereid'' bent om te sterv...') |
|||
Regel 19: | Regel 19: | ||
De deelnemers schrijven een dergelijke situatie -kort- op. | De deelnemers schrijven een dergelijke situatie -kort- op. | ||
<br> | <br> | ||
− | < | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> |
+ | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
De docent geeft voorbeelden van vragen die de deelnemers zich kunnen stellen. De voorbeeldvragen past de docent aan op het begripsniveau van de deelnemers. Voorbeeldvragen:<br> | De docent geeft voorbeelden van vragen die de deelnemers zich kunnen stellen. De voorbeeldvragen past de docent aan op het begripsniveau van de deelnemers. Voorbeeldvragen:<br> | ||
* Wat wil je bij het oude houden en waar denk je nu anders over? | * Wat wil je bij het oude houden en waar denk je nu anders over? | ||
Regel 27: | Regel 29: | ||
* Is er iets wat je anders had willen doen of ervaren? Wat kan je daar aan doen in een nieuwe toekomstige situatie? | * Is er iets wat je anders had willen doen of ervaren? Wat kan je daar aan doen in een nieuwe toekomstige situatie? | ||
<br> | <br> | ||
− | + | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
{{#set: Theorie=|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
Versie van 12 jun 2020 12:48
Proef op de som
Les - Waar je bereid bent om te sterven
De docent vraagt de deelnemers kort op te schrijven of te vertellen (afhankelijk van het niveau) hoe en wanneer ze aan de slag willen gaan met de uitkomsten van het drieluik.
Voorbereiden op Praktijk
Duur ± 5 tot 20 minuten minuten
Hier is ruimte om de deelnemers een opdracht te geven: "Kijk naar je ervaring en naar de nieuwe kennis en vaardigheden die zijn besproken en/of geoefend. Maak je bewust wat je wilt behouden en waarmee je nu verder kunt gaan oefenen in het leven van alledag.
Word je bewust dat je voortaan altijd iets kunt aanpassen. Vertaal je wensen naar kleine doelen die bereikbaar zijn".
De deelnemers schrijven een dergelijke situatie -kort- op.
Voorbereiden
De docent geeft voorbeelden van vragen die de deelnemers zich kunnen stellen. De voorbeeldvragen past de docent aan op het begripsniveau van de deelnemers. Voorbeeldvragen:
- Wat wil je bij het oude houden en waar denk je nu anders over?
- Is er iets wat je bedacht hebt als je kijkt naar alles wat je hebt gehoord, gelezen en meegemaakt, waar je in de toekomst mee wil gaan experimenteren?
- Welke vaardigheden en/of instrumenten heb je tot je beschikking?
- Welke vaardigheden en/of instrumenten hebben anderen tot hun beschikking? Ken je hen? Kun je ze leren kennen? Waar? Hoe kan je anderen benaderen om je te helpen?
- Is er iets wat je anders had willen doen of ervaren? Wat kan je daar aan doen in een nieuwe toekomstige situatie?