Verdiepen D


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaar Drieluik makenDrieluik Dagdroom 1.1.jpeg

Verdiepen

Les: Waar de dood een dagdroom is


Podcast

Duur: ± 1 week thuis en op school –Individueel
Instructie

Stap 1: Maak van je column een gesproken en/of beeldende versie. Lever deze gesproken column in. Deze opdracht staat als huiswerk bij Samenbrengen en wordt hier herhaald, omdat er te weinig tijd is als ze er niet ook thuis aan werken.
Stap 2: Vervolgens worden er grotere teams gevormd. De deelnemers gaan nu in deze teams aan de slag met deze ingesproken columns en smeedt ze tot een geheel.

Voorbereiden
  • Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie: Hoe kunnen ze de columns als podcast en bundeling realiseren?;
  • De docent docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in dat kader? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.


Bundeling van columns

Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams
Instructie

Maak een bundeling van de columns van alle deelnemers. De andere helft van de groep gaat aan de slag met deze opdracht. Er zijn een aantal taken: letten op verschrijvingen, een omslag maken, een ontwerp maken, het opmaken van de inhoud, printen en bundelen.



Afsluiten
  • De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
  • De docent kan beslissen dat de columns en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.




Toneelscène

Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel
Instructie

In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers hun toneelscène voorbereiden om op te voeren.

Voorbereiden
  • Met de deelnemers overleggen welke (digitale) vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie;
  • De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.


Afsluiten
  • De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
  • De docent kan na het lezen van de toneelscène's en eigen ervaringen in de klas besluiten om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen onderling worden verdeeld.