Dagdroom P: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Dagdroom}} <h3>Tussentijds presenteren</h3> <br> De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en gro...')
 
Regel 1: Regel 1:
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
 
{{Drieluik Dagdroom}}
 
{{Drieluik Dagdroom}}
<h3>Tussentijds presenteren</h3>
+
 
 +
<div class="row">
 +
<div class="small-3 columns">
 +
{{Wit}}
 +
    </div>
 +
<div class="row">
 +
<div class="small-6 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 +
<h4>'''Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4>
 
<br>
 
<br>
 
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4> Presenteren van je favoriete Voetnoot (Duur ± 45 minuten)</h4>
+
<h4> '''Presenteren van je favoriete Voetnoot'''</h4>
 +
<h5>Duur ± 45 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Hele groep</h5>
 
De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten in kaart gebracht over hun favoriete Voetnoot. De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer aangeven waar ze bij de Voetnoot aan denken, welke associaties hebben ze?. Zo kan er een indruk komen over wat de gepresenteerde Voetnoot los maakt.   
 
De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten in kaart gebracht over hun favoriete Voetnoot. De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer aangeven waar ze bij de Voetnoot aan denken, welke associaties hebben ze?. Zo kan er een indruk komen over wat de gepresenteerde Voetnoot los maakt.   
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h5>Voorbereiden</h5>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
 
* De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
 
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
 
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
Regel 16: Regel 26:
 
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 
<br>
 
<br>
<h5>Afsluiten</h5>
+
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
 
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 +
    </div>
 +
    </div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}

Versie van 18 dec 2019 01:47


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaar Drieluik makenDrieluik Dagdroom 1.1.jpeg
Schermafbeelding 2019-12-14 om 11.20.18.png

Tussentijds presenteren

Waar de dood een dagdroom is


De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.

Presenteren van je favoriete Voetnoot

Duur ± 45 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Hele groep

De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten in kaart gebracht over hun favoriete Voetnoot. De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer aangeven waar ze bij de Voetnoot aan denken, welke associaties hebben ze?. Zo kan er een indruk komen over wat de gepresenteerde Voetnoot los maakt.

Voorbereiden
  • De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
  • De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
  • De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
  • De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.


Afsluiten

Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.