Dagdroom Stap 3-2 Verdiepen
Opdracht 6 (Duur thuisopdracht een week, schoolpresentatie 45-50 minuten)
In teams een beeldpresentatie maken met een dialoog uit het werk van de
schrijver of de eigen dialoog gebruiken. Het kan ook een individuele opdracht zijn dit is afhankelijk van het niveau van de leerlingen of de leerdoelstelling. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop motion, fotocollage etc. Digitaal of analoge tools.
Voorbereiden
- Drieluik-antwoordblad, indeling rechterzijde, als er ruimte kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
Opdracht 7 (Duur in overleg)
Toepassen van kennis en ervaring in de praktijk kan op verschillende manieren.
Twee voorbeelden
(A.) De leerlingen presenteren aan elkaar. Aan het einde van de negen lessen kunnen de leerlingen een van de presentaties uitkiezen en kont er een afsluitende presentatie voor genodigden.
(B.) De schrijver wordt uitgenodigd in de klas.
Bij (B.) Contact met de schrijver voorbereiden.
De deelnemers indelen in teams van 2 of 3. Verantwoordelijkheid voor de verschillende
taken verdelen.
Interview format vaststellen (gebruik maken van eerder geformuleerde vragen).
Hoe richt je de ruimte in?
Wie houdt de introductie?
Wie interviewt?
Wie lezen eigen teksten voor?
Afsluiting?
Bij (A.) Presentatie voor genodigden: soms geven de deelnemers een presentatie over de schrijver
en zijn werk: video, stop-motion etc. Daarnaast is er altijd een presentatie van het werk dat
de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.
Als er voldoende aandacht is gegeven aan oefenen met toepassingen voor de praktijk is het tijd om door te gaan met Beslissing en Uitvoering in de praktijk.
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg uit de module Lees