Drieluik maken: verschil tussen versies

k
Regel 1: Regel 1:
__NOTOC__
+
__NOTOC__{{kopweg}}
{{kopweg}}
 
 
{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}}
 
{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}}
 
{{Drieluik maken}}
 
{{Drieluik maken}}

Versie van 19 nov 2019 18:30


naar lesstructuurnaar hoofdmenunaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar overzichtDrieluik maken.jpeg

Drieluik maken

Na de fysieke oefeningen uit de opmaat gaan de deelnemers aan de slag met opdrachten van de deelcomponenten waaruit het drieluik bestaat. Het drieluik ontleend zijn naam aan de presentatie van de opdrachten die de deelnemers binnen deze werkwijze doen. Ook refereert de naam aan de samenhang tussen de deelcomponenten.

Centraal staat de eigen ervaring, na de aandacht voor de eigen ervaring gaan de deelnemers aan de slag met het verkennen, bevragen en ordenen van de aanwezige kennis en vervolgens is er aandacht om deze kennis uit te breiden. De weerslag van dit proces komt te staan aan de linkerkant van het drieluik. Nadat de kennis bewust is bij de deelnemers gaan ze daarmee aan de slag met een directe verbinding met de praktijk. Deze opdrachten zijn gericht op de praktijk en hebben tot doel zowel de praktijk in kaart te brengen en hen bewust te maken wat ze met hun ervaringen en kennis in de praktijk kunnen betekenen.

Door het proces en de resultaten in een drieluik vorm te presenteren wordt de samenhang inzichtelijk gemaakt en worden de deelnemers aangemoedigd de verbanden te zien en te creëren.