Verdiepen BV6: verschil tussen versies

Regel 15: Regel 15:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
Aan het einde heeft iedereen aan de onbekende voelobjecten gevoeld en opgeschreven wat ze denken dat het is, of van wat voor dier het afkomstig is. Dan gaan alle deelnemers in een kring zitten en staan alle voelobjecten onbedekt in het midden met de nummers erbij. De docent laat de deelnemers per voelobject/nummer voorlezen wat ze hebben opgeschreven.
+
Aan het einde heeft iedereen aan de onbekende voelobjecten gevoeld en opgeschreven wat ze denken dat het is en/of van wat voor dier het afkomstig is. Dan gaan alle deelnemers in een kring zitten en staan alle voelobjecten onbedekt in het midden met de nummers erbij. De docent laat de deelnemers per voelobject/nummer voorlezen wat ze hebben opgeschreven.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>

Versie van 20 feb 2021 14:42

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarBV6.jpeg

6 Dieren

Verdiepen


Voelen en verwoorden

Duur: ± 10 minuten/ Hele groep - Teams (3 à 4)
Instructie

De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van drie of vier. Ieder groepje krijgt een eigen voelobject (vacht/stof/veren et cetera) toegewezen; dit ligt onder een doek en is genummerd. Om beurten blijft er steeds iemand uit het groepje bij het voelobject staan. De deelnemers gaan elk groepje af en houden op een lijstje bij wat ze denken dat ze hebben gevoeld.

Aan het einde heeft iedereen aan de onbekende voelobjecten gevoeld en opgeschreven wat ze denken dat het is en/of van wat voor dier het afkomstig is. Dan gaan alle deelnemers in een kring zitten en staan alle voelobjecten onbedekt in het midden met de nummers erbij. De docent laat de deelnemers per voelobject/nummer voorlezen wat ze hebben opgeschreven.

Effect van de opdracht: samenwerken, associëren, ontspannen en plezier

Extra

Als extra oefening kan de docent ervoor kiezen de deelnemers een quiz met geluidsfragmenten te laten doen (er zijn voldoende apps beschikbaar). De deelnemers kunnen die beluisteren op hun mobiel en aangeven welk dier ze denken te hebben gehoord.

Voorbereiden
  • De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee.
  • Bordjes en stiften.
  • Doeken om de voelobjecten onder te leggen.