Opmaat BV6

Revisión del 14:42 10 dic 2019 de Marianne (discusión | contribs.) (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Kopweg}} {{BV6}} <h3>Opmaat bij de les 6 Dieren</h3> <br> <h5>De ruimte (Duur ± 2 minuten / de hele groep)</h5> De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op...')
(difs.) ← Revisión anterior | Revisión actual (difs.) | Revisión siguiente → (difs.)
ir a inicioir air air air air air air air air air air aMT6.jpeg

Opmaat bij de les 6 Dieren


De ruimte (Duur ± 2 minuten / de hele groep)

De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.


Energieke Dynamiek (Duur ± 5 minuten / de hele groep)

Losmaken
De deelnemers staan in een kring. De begeleider doet bewegingen en stemoefeningen om het lichaam alert/wakker te maken. Draaien met de schouders, naar voren (5x) en naar achteren (5x). Schouders één voor één naar voren draaien en naar achteren (totaal 10x). Schouders omhoog, schouders naar beneden (4x). Hele lichaam aanspannen, het hele lichaam ontspannen (4x). Alles losschudden. Hoofd draaien, rechts en links ( elke kant 2 x). Draaien van het bekken (2x). Draaien van bovenbenen (2x). Je staat dan op één been. Geluiden maken om de stembanden op te warmen. Kloppen op je borstkas en je stem laten resoneren (2x). Smakgeluiden, pssssst, mmmmmmmm, OOOOOOO, AAAAAAAAAA, NGGG. Als je de O en A uitspreekt is de mond ontspannen.

Durf, acceptatie en ontspanning/ plezier

Dynamiek passend bij het onderwerp (Duur ± 15 minuten / de hele groep)

Transformeren in dieren I (Duur ± 10 minuten / de hele groep)
De begeleider transformeert langzaam in een dier en de deelnemers doen dit na. Daarna ga je de rij af en bedenkt iedere deelnemer een dier. De rest van de groep doet het dier na totdat iedereen geweest is (pauw, vogel, kip, aap, olifant, poes, hond, muis en koe).

Transformeren in dieren II (Duur ± 5 minuten / de hele groep)
De begeleider roept verschillende dieren en de deelnemers transformeren in het genoemde dier. De deelnemers denken na hoe zij een dier fysiek kunnen vormgeven, hun creativiteit inleving en motoriek wordt getraind.

Expressie via lichaamstaal, durf, acceptatie, plezier, aandacht en samenspel