Pubers V: verschil tussen versies
Regel 2: | Regel 2: | ||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}} | {{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}} | ||
− | {{ | + | {{Voorbereiden}} |
− | < | + | <h3>Voorbereiden van de les ''Waar je depressieve '''pubers''' probeert te genezen''</h3> |
<br> | <br> | ||
− | + | De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met: | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<h5>1. Start column</h5> | <h5>1. Start column</h5> | ||
[[Pubers Column AG|Waar je depressieve pubers probeert te genezen]], pagina 167, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br> | [[Pubers Column AG|Waar je depressieve pubers probeert te genezen]], pagina 167, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br> | ||
− | <h5>2. Onderwerp</h5> | + | <h5>2. Onderwerp voor de eigen ervaring</h5> |
Een keer dat je een oude ziel hebt ontmoet of dat anderen dachten dat jij een oude ziel bent.<br> | Een keer dat je een oude ziel hebt ontmoet of dat anderen dachten dat jij een oude ziel bent.<br> | ||
''Eenvoudiger?''<br> | ''Eenvoudiger?''<br> | ||
Regel 26: | Regel 16: | ||
<h5>4. Theorie</h5> | <h5>4. Theorie</h5> | ||
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Essay/ Betoog''' | De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Essay/ Betoog''' | ||
− | </div> | + | <br> |
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | ||
+ | <h5>5. Antwoordblad</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | {{#lst: Laat Je Zien: Antwoordblad|body}} | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | |||
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | ||
− | < | + | <h5>6. Lesplan</h5> |
<div class="mw-collapsible-content"> | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
− | + | * Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema | |
− | * Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema | ||
* Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp | * Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp | ||
* Vertellen: Introductie Eigen Ervaring | * Vertellen: Introductie Eigen Ervaring | ||
Regel 39: | Regel 32: | ||
* Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen | * Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen | ||
* Tekst schrijven en delen | * Tekst schrijven en delen | ||
− | * Stap 2: | + | * Stap 2: Lezen en vragen stellen |
* Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken | * Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken | ||
− | * Stap 3: | + | * Fysiek Intermezzo |
+ | * Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis | ||
* Beeld maken | * Beeld maken | ||
− | * Stap 3 Verdiepen: | + | * Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren |
− | * | + | * Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven |
− | * Reflectie en | + | * Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus |
+ | Pubers Lesplan Les 5 - Oude ziel|Lesplan | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | + | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]] | [[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]] |
Versie van 12 nov 2019 19:46
Voorbereiden van de les Waar je depressieve pubers probeert te genezen
De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:
1. Start column
Waar je depressieve pubers probeert te genezen, pagina 167, Arnon Grunberg, Thuis ben je (2017), de Correspondent, Amsterdam
2. Onderwerp voor de eigen ervaring
Een keer dat je een oude ziel hebt ontmoet of dat anderen dachten dat jij een oude ziel bent.
Eenvoudiger?
Een keer dat je voelde dat je veel energie kreeg van iets wat je aan het doen was.
3. Boek
Arnon Grunberg, De Mensheid Zij Geprezen (2001) Atheneum-Polak & Van Gennep, Amsterdam of Troost van de Slapstick (1998) Singel Uitgevers, Amsterdam
4. Theorie
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de Essay/ Betoog
5. Antwoordblad
6. Lesplan
- Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema
- Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
- Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
- Lijstje maken en kiezen
- Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
- Tekst schrijven en delen
- Stap 2: Lezen en vragen stellen
- Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
- Fysiek Intermezzo
- Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
- Beeld maken
- Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren
- Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven
- Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus
Pubers Lesplan Les 5 - Oude ziel|Lesplan