Opmaat

Versie door Cor (overleg | bijdragen) op 9 nov 2019 om 01:28 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Opmaat plaat}} In het huidige onderwijs is er overwegend aandacht voor de cognitieve ontwikkeling. Zo wordt er vaak gebruik gemaakt van een vaardigheid als schrij...')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
naar lesstructuurnaar hoofdmenunaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar uitwerking in lesnaar overzichtOpmaat.jpeg

In het huidige onderwijs is er overwegend aandacht voor de cognitieve ontwikkeling. Zo wordt er vaak gebruik gemaakt van een vaardigheid als schrijven. Bij schrijven denken we vaak dat het alleen een cognitief proces is. ‘Heb ik dit woord wel goed gespeld?’ ‘Kan ik iets verzinnen wat leuk en origineel is?‘

De Grunberg Academie is van mening dat schrijven een samenwerking is tussen je hoofd, je zintuigen en je intuïtie. Op de weg naar het schrijven toe heb je dus wel degelijk je intuïtie en waarneming nodig. Voor het vervolg van het schrijfproces heb je dan weer de cognitieve functies nodig. Om de intuïtie en cognitie in balans te brengen begint elke les in de drieluik werkstructuur met fysieke oefeningen voor het samenwerken van je linker- en rechterhersenhelft.