Speciaal

Zoekresultaten

Resultaten 1–50 van 50
Uitgebreid zoeken

Zoeken in naamruimten:

  
 
  
 
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
  • {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} [[Categorie:Werkvormen Methodologie Laat Je Zien]]
    273 bytes (33 woorden) - 4 sep 2020 19:06
  • Wat kan een geschreven tekst voor je betekenen? Hoe kan literatuur je versterken?<br> ...an literatuuronderwijs volgens de methodologie '''Laat Je Zien'''. In deze methodologie zijn taal, eigen ervaring, cognitieve kennis en zelfexpressie geïntegreerd
    2 kB (233 woorden) - 24 okt 2020 17:00
  • {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} [[Categorie:Werkvormen Methodologie Laat Je Zien]]
    353 bytes (41 woorden) - 16 jan 2020 12:38
  • {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} [[Categorie:Werkvormen Methodologie Laat Je Zien]]
    340 bytes (40 woorden) - 5 sep 2020 23:38
  • Als de groep gevorderd is kun je een ‘editing bureau’ opzetten. Een groep deelnemers checkt de verhalen [[Categorie:Werkvormen Methodologie Laat Je Zien]]
    597 bytes (88 woorden) - 16 sep 2019 21:16
  • <h3>Onderwijs - Laat Je Zien</h3> ...depth="0" showcount="on">Onderwijs lessenserie Beter Verwoorden - Laat Je Zien</categorytree>
    765 bytes (97 woorden) - 9 nov 2019 15:55
  • Tijdens de training maak je kennis met de methodologie Laat je Zien en de lessenseries ''Beter Verwoorden'' en/of ''9 x Grunberg''. ...de lessenseries vertrouwd bent geraakt met de opbouw en de werkvormen kun je deze toepassen in verschillende vakgebieden en zo deze vakgebieden ook met
    5 kB (721 woorden) - 16 nov 2021 22:56
  • <h3>'''Laat Je Zien: Antwoordblad Drieluik'''</h3><br> [[Categorie:Theorie Methodologie Laat Je Zien]]
    868 bytes (134 woorden) - 4 feb 2020 16:36
  • <h3>Welkom bij '''Laat Je Zien'''</h3> Laat Je Zien is een methodologie ontwikkelt door samenwerking tussen psychologen, pedagogen en docenten onde
    5 kB (726 woorden) - 25 okt 2019 17:16
  • ...edenis van de methodologie ''Laat Je Zien'' start in Bolivia. Daar heet de methodologie Didáctica de la Comunicación in Nederland.<br> ...deelnemers betekenisvol onderwijs, dat is het doel van deze wiki. Laat Je Zien is een open gemeenschap; alle bijdragen en alle samenwerking is zeer welkom
    7 kB (1.165 woorden) - 26 aug 2020 18:48
  • ...gen voor ongemak of onzekerheid bij het in de praktijk brengen van Laat Je Zien. Het is onnodig maar de natuurlijke zelf kritische houding van docenten kan ...selen leidt tot onverwachte positieve resultaten. Los laten met beheersing laat de flow ontstaan van creativiteit en ontspanning waar vanuit ontwikkeling b
    1 kB (219 woorden) - 25 aug 2020 19:48
  • <h3>[[WAT IS LAAT JE ZIEN?|Drieluik]]<br> De drieluik-werkstructuur is als een cirkel te zien. Aan het einde van een proces ontstaan nieuwe vragen of interesses daaruit
    1 kB (222 woorden) - 25 sep 2019 00:06
  • ...oord schrijft de docent op het (digi)-bord zodat andere leerlingen het ook zien. * Kijk bij het overlezen of je rekening hebt gehouden met de opbouw van je verhaal: een begin - midden - eind. De leerlingen kunnen dan eventueel zinn
    1 kB (238 woorden) - 19 sep 2019 20:14
  • De methodologie '''Laat Je Zien''' is ontstaan in Bolivia als Didáctica de la Comunicación{{#info: Een in ...haar de waarde in deze vorm van werken ligt in het beter leren kennen van je leerlingen. Zo kon ze op een informele manier haar leerlingen leren kennen
    7 kB (1.033 woorden) - 16 nov 2021 17:46
  • De methodologie Laat Je Zien biedt een heldere structuur waarin plaats is voor wisselende inhoud op maat {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
    1 kB (234 woorden) - 1 okt 2022 17:50
  • De methodologie Laat Je Zien integreert taal, beeld, de eigen ervaring, de bestaande kennis aangevuld me ...drachten uit bestaande modules op te nemen in de werkstructuur van Laat Je Zien. Zo is er ruimte voor alle leerdoelen en werkvormen.
    2 kB (253 woorden) - 19 nov 2021 12:10
  • <h3>[[WAT IS LAAT JE ZIEN?|Drieluik]]<br> {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les=|Component={{BASEPAGENAME}}}}
    2 kB (263 woorden) - 23 sep 2019 21:41
  • <h3>'''Transitie - ''Laat Je Zien'''''</h3> ...o ervaren wat de leerlingen tijdens de lessen op basis van de Laat Je Zien-methodologie beleven.
    2 kB (297 woorden) - 14 feb 2021 01:50
  • ...r voor de deelnemers en de docenten. Dat bevestigen gebruikers van Laat Je Zien in evaluaties van workshops en leservaringen. De eigen ervaring van de deel {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{Plezier T}}}}
    2 kB (325 woorden) - 23 feb 2021 09:05
  • ...r voor de deelnemers en de docenten. Dat bevestigen gebruikers van Laat Je Zien in evaluaties van workshops en leservaringen. De eigen ervaring van de deel {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{Plezier BV}}}}
    2 kB (326 woorden) - 23 feb 2021 09:01
  • op basis van de methodologie Laat Je Zien</h3><br> De drieluik-werkstructuur van de methodologie ''[[Laat Je Zien]]'' is een integratie van psychologische
    8 kB (1.164 woorden) - 1 okt 2022 17:47
  • ...r voor de deelnemers en de docenten. Dat bevestigen gebruikers van Laat Je Zien in evaluaties van workshops en leservaringen. De eigen ervaring van de deel {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{Plezier}}}}
    2 kB (329 woorden) - 23 feb 2021 09:04
  • * Vraag door over iets waar je nog meer van wilt weten. * Stel minimaal één vraag over zintuiglijke waarneming (reuk, zien, horen, voelen, proeven).<br>
    2 kB (345 woorden) - 19 sep 2019 18:35
  • <h3>[[WAT IS LAAT JE ZIEN?|Drieluik]] Stap 3B<br> [[Laat Je Zien: Stap 3 Actiekant|Actiekant]] - [[Laat Je Zien: Stap 3 Samenbrengen|Samenbrengen]] & Verdiepen</h3>
    2 kB (378 woorden) - 23 sep 2019 21:41
  • <h3>[[WAT IS LAAT JE ZIEN?|Drieluik]] Stap 3<br> Actie - [[Laat Je Zien: Stap 3 Samenbrengen|Samenbrengen]] & [[Laat Je Zien: Stap 3 Verdiepen|Verdiepen]]</h3>
    2 kB (380 woorden) - 23 sep 2019 21:40
  • <h4>Doel van de module Lees - Laat Je Zien</h4> ...n meer te betrekken bij het literatuuronderwijs. De module Lees - Laat Je Zien zal gaan bestaan uit diverse lessenseries. Telkens kan een aantal lessen wo
    2 kB (358 woorden) - 16 sep 2019 21:21
  • ...e geschreven tekst en hoe deze door de ander begrepen wordt. Het voorlezen laat een tekst klinken en brengt hem tot leven. Het geeft de schrijver de gelege ...rpen van formuleringen en het eventueel toevoegen van extra informatie die je verhaal duidelijker maakt.
    3 kB (395 woorden) - 16 sep 2019 21:12
  • <h3>'''Beter Verwoorden - ''Laat Je Zien'''''</h3> ...gemaakt ter illustratie van de mogelijkheden die de methodologie ''Laat Je Zien'' biedt voor de versterking van de persoonlijke ontwikkeling van de individ
    4 kB (516 woorden) - 9 feb 2021 14:35
  • <h3>[[WAT IS LAAT JE ZIEN?|Drieluik]] Stap 2<br> Kennis - [[Laat Je Zien: Stap 2 Vragen|Vragen]] & [[Laat Je Zien: Stap 2 Verdiepen|Verdiepen]]</h3>
    3 kB (421 woorden) - 24 sep 2019 00:05
  • Thema: vertellen over een keer dat je te laat was of dat iemand anders te laat was. <br> ...douche uit en pak een handdoek. Daniël wordt wakker als ik hem oppak. Hij laat zich wentelen in de warme handdoek en ik neem hem op schoot. ‘Ik was in s
    3 kB (441 woorden) - 19 sep 2019 18:33
  • <h3>Welkom bij '''Laat Je Zien'''</h3> ...Marianne Koeman om een aantal zeer waardevolle [[Inspiratiebronnen Laat Je Zien|psychologische en pedagogische inzichten]] gemakkelijk toe te kunnen passen
    8 kB (1.233 woorden) - 29 nov 2019 14:27
  • <h3>[[WAT IS LAAT JE ZIEN?|Drieluik]]<br> ...dat wanneer deelnemers een drieluik maken in een groep met deelnemers uit je eigen vakgebied, dit zorgt voor een bijna natuurlijke uitwisseling van info
    3 kB (419 woorden) - 23 sep 2019 21:42
  • <h3>[[WAT IS LAAT JE ZIEN?|Drieluik]] Stap 3A<br> [[Laat Je Zien: Stap 3 Actiekant|Actiekant]] - Samenbrengen & [[Laat Je Zien: Stap 3 Verdiepen|Verdiepen]]</h3>
    3 kB (489 woorden) - 23 sep 2019 21:41
  • <h1>Uitwisselingsplatform Laat Je Zien</h1><br> De methodologie '''Laat Je Zien''' is ontwikkeld voor het onderwijs door een divers team van leraren, docen
    3 kB (449 woorden) - 1 okt 2022 17:51
  • <h3>'''Didáctica de la Comunicación - Laat Je Zien'''</h3> ...ssen van een werkstructuur en werkvormen die samen de methodologie Laat Je Zien zijn. Veel praktijk voorbeelden in het boek zijn gemaakt in samenwerking me
    7 kB (1.093 woorden) - 24 aug 2020 09:55
  • ...aan en inspirerende boeken geschreven. Tijdens het ontwikkelen van Laat Je Zien bleek meer en meer dat de structuur van werken en het gebruik van de versch ...terdheid. Deze gereedschappen krijgen binnen de methodologie van ''Laat Je Zien'' allemaal een plek in de werkstructuur van de lesopzet. Daarnaast biedt he
    4 kB (543 woorden) - 24 aug 2020 09:59
  • <h3>[[WAT IS LAAT JE ZIEN?|Drieluik]] Stap 2A<br> [[Laat Je Zien: Stap 2 Kenniskant|Kenniskant]] - Vragen & [[Laat Je Zien: Stap 2 Verdiepen|Verdiepen]]</h3><br>
    9 kB (1.442 woorden) - 25 nov 2019 18:32
  • ...fout maar van zoeken naar zo duidelijk mogelijk formuleren. Redigeren kun je leren door in teams of klassikaal vragen te stellen over formuleringen en t Deze werkvorm is afkomstig van taalvorming (zie [[Inspiratiebronnen Laat Je Zien|Inspiratiebronnen]]).<br>
    4 kB (583 woorden) - 13 sep 2019 16:07
  • <h3>[[WAT IS LAAT JE ZIEN?|Drieluik]]<br> ...e staan, maar neem je oordeel als uitgangspunt. Laat twijfel toe, leer dat je ieder moment weer een nieuwe kijk kunt ontwikkelen op ervaringen en kennis.
    4 kB (640 woorden) - 10 nov 2019 13:51
  • ...unt u lezen welke aspecten van de genoemde kennis en denkwijzen in Laat Je Zien een rol spelen. ...ormen zijn rechtstreeks overgenomen om mee aan de slag te gaan bij Laat Je Zien. Het is simpel en doeltreffend om op deze manier iedere keer ruimte te geve
    14 kB (2.028 woorden) - 16 nov 2021 17:47
  • <h3>[[WAT IS LAAT JE ZIEN?|Drieluik]] Stap 1<br> [[Laat Je Zien: Stap 1 Eigen Ervaring|Eigen Ervaring]] = Beeld bij [[Laat Je Zien: Stap 1 Tekst|Tekst]]</h3>
    5 kB (781 woorden) - 23 sep 2019 21:38
  • <h3>[[WAT IS LAAT JE ZIEN?|Drieluik]] Stap 2B<br> [[Laat Je Zien: Stap 2 Kenniskant|Kenniskant]] - [[Laat Je Zien: Stap 2 Vragen|Vragen]] & Verdiepen</h3>
    6 kB (853 woorden) - 24 sep 2019 18:57
  • <h4>De rol van vragen in Laat Je Zien?</h4> ...ragen en kennis vragen. Ieder type vraag vervult een andere rol in Laat Je Zien.
    12 kB (1.932 woorden) - 25 sep 2019 00:41
  • <h3>[[WAT IS LAAT JE ZIEN?|Drieluik]] Opmaat Fysieke Oefeningen</h3> ...de drieluik werkstructuur met fysieke oefeningen voor het samenwerken van je linker- en rechterhersenhelft.
    6 kB (908 woorden) - 29 okt 2019 18:06
  • In Laat Je Zien wordt vanuit dit construct gewerkt. Een docent kan op maat kleine of minder ...Dit zorgt voor veiligheid en onderling respect. In de methodologie Laat Je Zien hebben alle werkvormen, oefeningen en opdrachten een kern die verbonden is
    6 kB (1.003 woorden) - 24 aug 2020 09:56
  • <h3>Welkom bij '''Laat Je Zien'''</h3> ...Marianne Koeman om een aantal zeer waardevolle [[Inspiratiebronnen Laat Je Zien|psychologische en pedagogische inzichten]] gemakkelijk toe te kunnen passen
    17 kB (2.526 woorden) - 24 sep 2019 14:47
  • ...ervaring kunnen illustreren en zichzelf, of een aspect van zichzelf, laten zien. ...werkt met wie samen? De docent kan dit verschillende manieren beïnvloeden. Laat bijvoorbeeld de deelnemers op volgorde van leeftijd zitten of kleur van kle
    12 kB (1.784 woorden) - 21 nov 2020 09:35
  • <h3>'''Lessen maken met ''Laat Je Zien'''''</h3> ...nieuwsgierig bent naar het maken van lessen met de methodologie ''Laat Je Zien''. U kunt uw eigen les maken door simpelweg voor ieder onderdeel een inhoud
    36 kB (5.650 woorden) - 29 jun 2022 23:30
  • ...je versterken? De lessen maken deel uit van de module [[Lees|Lees- Laat Je Zien]].<br> ...ssen doorlopen een cyclus die consequent de volgende stappen uit [[Laat Je Zien]] omvat:<br>
    10 kB (1.553 woorden) - 1 okt 2022 17:49
  • Herschrijf een korte scene gebaseerd op kenmerken uit je eigen ervaring vermengd en/of aangevuld met het karakter uit de Joodse Messias dat je hebt
    21 kB (3.237 woorden) - 1 okt 2022 17:49